Smart Point
czen
czen

Rozhovor s Michaelem Dobrovolným pro Očima zaměstnanců - Zkušený klient velmi rychle pozná, jestli víte, co děláte a jestli Vás práce baví.

Michael nastoupil do skupiny PKF APOGEO v roce 2014, po několikaletém působení v segmentu Risk Management & Legal Collections v nadnárodní finanční instituci a působení v segmentu Legal Affairs, v rámci skupiny zabývající se venture kapitálem. 

Michael je odpovědnou osobou za corporate services, tedy SMART Office & Companies, s.r.o. Vede týmy, které se zabývají designem a realizací investičních a ovládacích modelů tuzemských i mezinárodních korporací na klíč a dále servisními službami pro korporace. Vystudoval aplikované a komerční právo, problematiku korporací, holdingů a svěřenských fondů přednáší na oborových konferencích i vysokých školách. Michael je místopředseda legislativní rady AMSP ČR.

Michaeli, můžete nám popsat, co je náplní Vaší práce? Čím konkrétně se zabýváte?

Stručně řečeno vedu tým, který se zabývá zakládáním společností na míru, poskytováním ready-made společností, správou a likvidacemi společností, v několika jurisdikcích. Sestavujeme holdingové struktury, podílíme se na tvorbě a nastavení struktur pro vstup investorů, formací pro ochranu majetku a soukromí, struktur pro diverzifikaci reputačních či právních rizik. Poskytujeme virtuální sídla a zařizujeme všechny podnikatelské i jiné rejstříky, evidence, živnosti, licence atd. Tým se také podílí na mnoha složitějších zakázkách a projektech i napříč skupinou. Účastníme se i prodejů zavedených firem, nebo mezigeneračních předání rodinných podniků.

Ve skupině působíte již 10. rokem. Co všechno se za tu dobu změnilo? 

Změnilo se toho hodně. Velmi se změnilo prostředí, ve kterém působíme, změnila se legislativa, přibylo regulace i byrokracie. Změnili jsme se i my. Naše skupina narostla, dosáhla respektovaného postavení na trhu. Odborně jsme mnohem dál než před 10 lety. I proto pracujeme čím dál častěji s náročnější a odborně fundovanou klientelou, která vyžaduje komplexní řešení. Jde jak o zkušené podnikatele, majitele a management podniků (napříč obory), tak začínající start-upy, advokátní kanceláře a investiční společnosti. Klienty jsou ale také státní a vzdělávací instituce (univerzity, vědecká a výzkumná zařízení). 

Co se nezměnilo je fakt, že klienti stále chtějí svého poradce, někoho, s kým mohou mluvit  a kdo jim bude naslouchat a kdo „to“ vyřeší.

Jaké jsou Vaše metody, kterými udržujete sebe samotného informovaného o aktuálních trendech ve Vašem odvětví?

Především sleduji legislativní novinky a judikaturu soudů, je to asi moje hobby. Sleduji ale například velké transakce v zahraničí a mám pravidelný reporting změn ze zahraničí od našich registračních agentů.

Máte nějaké mentoringové nebo rozvojové programy pro zaměstnance ve Vašem týmu?

Ano, máme odborná školení v těch oblastech, které se nás dotýkají. Dlouhodobě ale vnímám důležitost rozvoje měkkých dovedností, takže cílíme například na obchodní dovednosti a vyjednávání.

Jaká byla Vaše největší pracovní výzva a jak jste ji překonal?

V poradenství je bez nadsázky každý den trochu výzvou, říká se každý rok v poradenství vydá za tři až čtyři jinde. Rozmanitost situací, které řešíme je prostě velká. Každodenní výzvy se mi daří překonávat hlavně díky odhodlání, znalostem týmu a schopnosti pracovat se změnami. Zároveň to ale vyžaduje, že člověk pracuje také sám na sobě. 

Co Vás v práci nejvíce naplňuje a co považujete za nejdůležitější aspekt ve Vašem zaměstnání?

Osobně mám nejradši win-win řešení, ostatně kdo ne. Mám na mysli situaci, kdy klientovi vyřešíme komplikovanou situaci a on nejen že zaplatí, ale je spokojený, vrací se a referuje nás dál. Za nejdůležitější považuju vnímat vlastní podíl odpovědnosti na výsledku. 

Jaké dovednosti a vlastnosti považujete za klíčové pro úspěch ve Vašem pracovním odvětví?

Samozřejmě je potřeba odbornost, ale jako stejně důležité vnímám i schopnosti naslouchat, porozumět a dávat si informace do souvislostí. Často budujeme vztahy s lidmi, kteří krom toho že mají vysoká očekávání, jsou nezřídka unavení přízní a zájmem poradců. Zkušený klient zatraceně rychle pozná, jestli víte, co děláte a jestli Vás práce baví. Přidaná hodnota se cení.

Jak udržujete work-life balance a jak se vyrovnáváte se stresem v práci?

S work-life balance to mám komplikované. Občas si musím relaxaci vlastně nařídit.  Občas zajdu na ryby někam k řece, jindy je ale potřeba celý „combat víkend“. Po letech se pomalu vracím k bojovým uměním, zlákala mě systema. Jednou za čas je fajn pár týdnů uprostřed oceánu, někdy zase postačí, dobrý rum, doutník a salsa. Věrným klientům ale odpovídám i na dovolené.

Co byste poradil zájemcům o práci v této oblasti před tím, než začnou budovat svou kariéru?

Popřemýšlel bych, jestli jsem ten typ, co chce pracovat s lidmi, jestli jsem ochoten na sobě pracovat a pořád se vzdělávat. Bonusem je, že v poradenství člověk nabude takové zkušenosti, které nemá reálně šanci získat jinde. 

Jak vnímáte vztah mezi teoretickým vzděláním a praktickými zkušenostmi ve Vaší práci?

Připodobnil bych to asi následovně: když se snažíte naučit hrát na nějaký hudební nástroj a máte hudební sluch, tak to jde o hodně lépe. 

Cookies

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout uživatelský zážitek více efektivní. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím".
Souhlas můžete odmítnout zde.