Speciální obchodní podmínky SMART Office & Companies, s.r.o.
1. Definice
Avízo | znamená oznámení o doručení Doručené zásilky, obsahující zejména datum doručení zásilky, případně také její stručný popis a je-li znám, pak také údaj o jejím odesílateli |
Ceník | znamená ceník Služeb, na který může být odkázáno v rámci Smlouvy, není-li Odměna sjednána ve Smlouvě výslovně |
Doplňkové služby | Znamená služby poskytované Poskytovatelem Klientovi nad rámec Zajištění Registračního sídla, sjednají-li si jejich poskytování Smluvní strany ve Smlouvě |
Doručená zásilka | znamená zásilka doručená na adresu Registračního sídla na jméno Klienta poštou, osobně, jakož i zpráva doručená tamtéž e-mailem nebo telefonicky a určená Klientovi |
Kontaktní adresa | znamená adresa uvedená ve Smlouvě v článku „Kontaktní údaje Klienta“ |
Kontaktní e-mail | znamená e-mailová adresa uvedená ve Smlouvě v článku „Kontaktní údaje Klienta“ |
Kontaktní mobil | znamená číslo mobilního telefonu uvedené ve Smlouvě v článku „Kontaktní údaje Klienta“ |
Kontaktní osoba | znamená osoba uvedená ve Smlouvě v článku „Kontaktní údaje Klienta“, jakož i fyzická osoba, která Poskytovateli předá Klientem nebo kontaktní osobou udělené písemné pověření/oprávnění, k tomu, aby vykonávala práva kontaktní osoby, a to v rozsahu tohoto pověření/oprávnění a po dobu jeho trvání; pokud by Poskytovatel z jakýchkoliv důvodů nabyl pochybnosti o řádnosti a autentičnosti pověření/oprávnění, je oprávněn nepovažovat osobu, která se prokáže takovým písemným pověřením, za kontaktní osobu a to do ověření řádnosti a autentičností předloženého pověření způsobem dle volby Poskytovatele; Poskytovatel však není povinen ověřovat zejména pravost podpisu na pověření, ani oprávnění podepisující osoby pověření udělit, jedná-li se o osobu, jejíž oprávnění vyplývá ze Smlouvy či jiných listin uložených u Poskytovatele nebo veřejně dostupných údajů |
Kontaktní telefon | znamená telefonní číslo uvedené ve Smlouvě v článku „Kontaktní údaje Klienta“ |
Listiny o přemístění sídla Klienta | znamená zápis z valné hromady Klienta, která rozhodla o změně sídla Klienta z adresy Registračního sídla na jakoukoliv jinou k tomu způsobilou adresu (nebo jiná listina shodných právních účinků, například rozhodnutí jediného společníka nebo akcionáře Klienta nebo statutárního orgánu Klienta, je-li toto postačující) a návrh na zápis zmíněné změny sídla Klienta do příslušného veřejného rejstříku, případně také do evidence živnostenského úřadu, opatřený razítkem příslušné podatelny, popř. s podacím lístkem zásilky, kterou byl tento návrh zaslán, návrh dle předchozí věty přitom musí obsahovat veškeré potřebné náležitosti |
Nestandardní zásilka | znamená zásilka, doručovaná jakýmkoliv způsobem na adresu Registračního sídla na jméno Klienta, která splňuje alespoň jednu z následujících podmínek: (i) hmotnost přesahující 2 kg, (ii) jakýkoliv rozměr přesahující 60 cm, (iii) podezření, že zásilka je z jakýchkoliv důvodů nebezpečná nebo podléhající rychlé zkáze nebo obsahující živé organismy nebo vyžadující jakékoliv zvláštní uskladnění, nebo (iv) převzetí takové zásilky je podmíněno poskytnutím nebo přijetím jakéhokoliv jiného plnění (zejména peněžitého); za nestandardní zásilku se dále považuje i (v) každá z více zásilek, doručovaných v časové a věcné souvislosti, které společně nelze uskladnit na prostoru menším než 1 m3 |
Odchozí zásilka | znamená Doručená zásilka, adresovaná (přeposílaná) Poskytovatelem Klientovi, případně jakákoliv jiná informace, zpráva nebo projev vůle, která není Zvláštní zásilkou |
Poskytovatel | znamená společnost SMART Office & Companies, s.r.o., IČO: 27252841, se sídlem Rohanské nábřeží 671/15, Karlín, 186 00 Praha 8, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 107821 |
Pracovní den | znamená každé pondělí, úterý, středa, čtvrtek a pátek, není-li podle právních norem platných na území České republiky státním svátkem nebo ostatním svátkem |
Provozní doba | znamená čas od 8.30 do 17.00 hodin (aktuálního času v místě adresy registračního sídla) v každý Pracovní den |
Registrační sídlo | znamená sídlo na adrese označené jako registrační ve Smlouvě |
Revolving | znamená mechanismus automatického prodloužení doby trvání Smlouvy o Základní dobu, byl-li tento mechanismus ve Smlouvě sjednán |
Sídlo | znamená sídlo právnické osoby či fyzické osoby – podnikatele |
Služby | znamená veškeré služby poskytované Poskytovatelem Klientovi na základě Smlouvy, spočívající v Zajištění Registračního sídla na sjednané adrese a případně i v poskytování Doplňkových služeb, sjednají-li si jejich poskytování Smluvní strany ve Smlouvě |
SOP | znamená tyto speciální obchodní podmínky, tvořící přílohu č. 2 ke Smlouvě |
VOP | znamená všeobecné obchodní podmínky Skupiny APOGEO, tvořící přílohu č. 1 ke Smlouvě |
Zajištění Registračního sídla | znamená zprostředkování písemného prohlášení vlastníka nemovitosti nebo jednotky umístěné na adrese Registračního sídla, popřípadě prohlášení osoby oprávněné s touto nemovitostí, bytem nebo nebytovým prostorem jinak nakládat, že s umístěním Registračního sídla osoby souhlasí; souhlasem dle předchozí věty se má na mysli souhlas potřebný pro zápis Registračního sídla Klienta do příslušného veřejného (zpravidla obchodního) rejstříku, resp. pro vydání živnostenského oprávnění |
Zakladatel | znamená fyzická nebo právnická osoba zastupující v souladu s § 127 Občanského zákoníku Klienta v době před zápisem Klienta do příslušného veřejného (zpravidla obchodního) rejstříku |
Základní doba | znamená doba určitá, na kterou byla Smlouva uzavřena v okamžiku podpisu Smlouvy Smluvními stranami (tj. bez zohlednění Revolvingu) |
Zvláštní zásilka | znamená zásilka, obsahující (i) projev vůle Poskytovatele, směřující ke vzniku, změně nebo zániku Smlouvy, zejména pak návrh na změnu nebo ukončení Smlouvy, výpověď Smlouvy, odstoupení od Smlouvy, (ii) oznámení Poskytovatele o neprodloužení trvání závazku založeného Smlouvou, je-li Smlouva sjednána s Revolvingem, (iii) faktury, vystavené Poskytovatelem, jakož i jakékoliv další úkony týkající se hrazení Odměny a Účelně vynaložených nákladů, (iv) jakékoliv další projevy vůle Poskytovatele nebo Klienta, pro jejichž účinnost je vyžadováno jejich doručení (dojití) druhé Smluvní straně |
2. Úvodní ustanovení
2.1. Tyto SOP se vztahují na Služby, které poskytuje Poskytovatel dle Smlouvy. Tyto SOP spolu se Smlouvou, příp. Ceníkem a VOP tvoří právně závaznou smluvní dokumentaci mezi Poskytovatelem a Klientem.
2.2. Není-li v těchto SOP stanoveno jinak, výrazy s počátečním velkým písmenem mají význam definovaný ve VOP.
3. Obecné povinnosti Klienta
3.1. Klient prohlašuje, že jsou mu známy veškeré jeho povinnosti spojené s umístěním sídla na adrese Registračního sídla vůči soudům, orgánům veřejné správy (zejména státní správy a samosprávy), jakož i vůči třetím osobám. Klient dále výslovně potvrzuje, že si je vědom všech požadavků právního řádu ČR (především pak Občanského zákoníku) vztahujících se k sídlu právnické osoby či fyzické osoby - podnikatele, přičemž veškeré případné právní důsledky plynoucí z volby sídla na adrese Registračního sídla a za podmínek Smlouvy, jdou k tíži Klienta. Klient si je v této souvislosti vědom zejména skutečnosti, že může dojít k delegaci místní příslušnosti správce daně a skutečnosti, že se každý může dovolat skutečného sídla právnické osoby a že proti tomu, kdo se dovolá sídla zapsaného ve veřejném rejstříku nemůže právnická osoba namítat, že má skutečné sídlo v jiném místě.
3.2. Klient prohlašuje, že jeho skutečným vlastníkem je každá fyzická osoba zapsaná jako jeho společník/akcionář v obchodním rejstříku a není-li taková osoba zapsána, pak prohlašuje, že je skutečným vlastníkem Klienta každý zapsaný člen statutárního orgánu Klienta.
3.3. Klient nesmí ve svých nebo na základě svého podnětu zhotovených marketingových ani jiných listinách, záznamech, prezentacích a jiných informačních zdrojích používat fotografii či jiné zobrazení budovy umístěné na adrese Registračního sídla, ani obchodní firmu Poskytovatele či jinou formulaci či označení, způsobilé vyvolat dojem jakékoliv souvislosti mezi Klientem a Poskytovatelem, ledaže by k tomu měl předchozí písemný souhlas Poskytovatele.
3.4. Klient se zavazuje po dobu účinnosti Smlouvy zdržet se podnikání v oboru stejném nebo obdobném oboru podnikání Poskytovatele, jakož i účasti na podnikání jiné osoby v oboru stejném nebo obdobném oboru podnikaní Poskytovatele.
3.5. V případě, že na majetek Klienta bude nařízena exekuce nebo výkon rozhodnutí a při jejich provádění dojde omylem k postižení, přemístění, poškození, prodeji či zabrání majetku Poskytovatele, odpovídá Klient Poskytovateli za veškerou tímto Poskytovateli vzniklou újmu.
3.6. K zásadním rozhodnutím týkajícím se řízení a vedení společnosti Klienta je Klient oprávněn po předchozí separátní dohodě s Poskytovatelem krátkodobě využívat (pronajímat si) zasedací prostory k tomu na adrese Registračního sídla určené, a to za cenu uvedenou na webovém rozhraní poskytovatele http://www.smart-office.cz/ nebo v Ceníku a za podmínek stanovených Poskytovatelem.
3.7. Klient tímto vůči Poskytovateli přebírá nebezpečí změny okolností podle § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku. Klient není oprávněn domáhat se po Poskytovateli a/nebo soudně obnovení jednání o této Smlouvě z důvodu podstatné změny okolností zakládající hrubý nepoměr v právech a povinnostech Smluvních stran. Klient dále není oprávněn vypovědět nebo jinak ukončit Smlouvu pouze z důvodu, že se změní okolnosti, z nichž při uzavření Smlouvy zřejmě vycházel do té míry, že po něm nelze rozumně požadovat, aby v závazku pokračoval.
4. Zajištění Registračního sídla
4.1. Souhlas s umístěním sídla Klienta na adrese Registračního sídla trvá jen po dobu trvání závazku vzniklého na základě této Smlouvy. S ukončením Smlouvy tedy zaniká též právní titul pro zápis tohoto údaje v příslušném veřejném (zpravidla obchodním) rejstříku.
4.2. O zániku souhlasu s umístěním sídla Klienta na adrese Registračního sídla je Poskytovatel oprávněn informovat soudy, orgány státní správy a samosprávy, jakož i třetí osoby, zejména pak osoby hledající Klienta v budově umístěné na dané adrese. Poskytovatel je oprávněn využít veškerých možností, jež mu platná právní úprava k výmazu sídla Klienta, resp. k dosažení shody mezi zápisem v příslušném veřejném rejstříku a skutečným stavem, nabízí.
5. Poskytování Doplňkových služeb
5.1. Rozsah Doplňkových služeb si Smluvní strany sjednají označením relevantních polí u typů Doplňkových služeb ve Smlouvě.
5.2. Avíza budou Klientovi odeslána způsobem, který byl sjednán ve Smlouvě. Nebude-li mezi Smluvními stranami sjednáno jinak, není Poskytovatel za účelem odeslání Avíza povinen Doručené zásilky otevírat nebo jakkoliv jinak zjišťovat jejich obsah.
5.3. Přeposílání Doručených zásilek bude prováděno způsobem a v časových intervalech, který byl sjednán v příslušné části Smlouvy. Nebude-li mezi Smluvními stranami sjednáno jinak nebo není-li to nezbytné s ohledem na způsob přeposlání, není Poskytovatel za účelem přeposlání zásilky povinen uzavřené Doručené zásilky otevírat nebo jakkoliv jinak zjišťovat jejich obsah.
5.4. Doručené zásilky, které mají být v souladu se Smlouvou uschovány u Poskytovatele k osobnímu převzetí, budou předány Kontaktní osobě, a to na sjednané adrese Poskytovatele a v Provozní době, není-li sjednáno jinak.
5.5. Veškeré povinnosti Poskytovatele v souvislosti s Doručenými zásilkami jsou vyčerpávajícím způsobem taxativně sjednány ve Smlouvě. Poskytovatel není povinen v uvedené souvislosti za žádných okolností konat jakékoliv další úkony.
5.6. Poskytovatel je povinen za Klienta přebírat a dále přeposílat Doručované zásilky v rozsahu sjednaném ve Smlouvě.
5.7. Poskytovatel je oprávněn odmítnout převzetí Nestandardních zásilek a pokus o jejich doručení pouze oznámit Klientovi způsobem obdobným jako v případě Avíza.
5.8. Doplňková služba označená „přebírání pošty a její přeposílání na adresu“ je poskytována pouze prostřednictvím doručovatele Česká pošta s.p. Doplňková služba „dosílka na adresu“ se zajišťuje jménem Klienta prostřednictvím České pošty a pouze ve vztahu k zásilkám České pošty s.p. a nevztahuje se na jakékoli jiné doručovatele.
5..9 V případě poskytování Doplňkové služby označené jako „skenování pošty“ je Poskytovatel povinen Doručené zásilky za Klienta otevřít a jejich obsah naskenovat Klientovi na ve Smlouvě uvedenou e-mailovou adresu Klienta a současně Klient tímto Poskytovatele k takovému jednání výslovně zmocňuje.
6. Odměna a Účelně vynaložené náklady
6.1. Odměna je složena z jednorázového aktivačního poplatku a odměny za poskytování Služby; aktivační poplatek je paušální cenou za jednorázové činnosti Poskytovatele související se vznikem smluvního vztahu mezi Poskytovatelem a Klientem, je nevratný a splatný jednorázově při podpisu Smlouvy; Klient je dále povinen hradit Odměnu za poskytování Služeb za každý byť jen započatý měsíc trvání závazku založeného Smlouvou, přičemž její měsíční výše se stanoví dle součtu cen jednotlivých sjednaných Služeb uvedených v Ceníku a rozsahu poskytovaných Služeb ke konci každého měsíce.
6.2. Klient se zavazuje hradit Poskytovateli
a) Odměnu za Základní dobu nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne uzavření Smlouvy;
b) Odměnu za další období v případě Revolvingu na základě zálohové faktury vystavené Poskytovatelem. Fakturu dle předchozí věty vystaví Poskytovatel nejdříve 14 dnů před uplynutím Základní doby;
c) Účelně vynaložené náklady za Základní dobu, jež budou uhrazeny na základě daňového dokladu (faktury) vystavené Poskytovatelem do 5 dnů ode dne uplynutí Základní doby, případně ode dne předčasného ukončení Smlouvy v jejím průběhu. V případě, že kdykoliv v průběhu Základní doby dosáhnou Účelně vynaložené náklady výše 50 % Odměny hrazené za toto období, je Poskytovatel oprávněn vystavit samostatnou fakturu na Účelně vynaložené náklady již od okamžiku, kdy k dané skutečnosti došlo, a to i opakovaně;
d) Účelně vynaložené náklady za další období v případě Revolvingu, jež budou uhrazeny na základě daňového dokladu (faktury) vystavené poskytovatelem do 5 dnů ode dne uplynutí dalšího období případně ode dne předčasného ukončení Smlouvy v jejím průběhu. V případě, že kdykoliv v průběhu dalšího období dosáhnou Účelně vynaložené náklady výše 50 % Odměny hrazené za toto období, je Poskytovatel oprávněn vystavit samostatnou fakturu na Účelně vynaložené náklady již od okamžiku, kdy k dané skutečnosti došlo, a to i opakovaně.
6.3. V případě, že dojde k předčasnému ukončení Smlouvy ze strany Klienta a současně již došlo k uhrazení Odměny za Základní dobu nebo Odměny za další období v případě Revolvingu, není Poskytovatel povinen vrátit Klientovi zaplacenou Odměnu. V případě, že dojde k předčasnému ukončení Smlouvy ze strany Poskytovatele a současně již došlo k uhrazení Odměny za Základní dobu nebo Odměny za další období v případě Revolvingu je Poskytovatel povinen vrátit Klientovi případný přeplatek zbývající po započtení všech pohledávek Poskytovatele za Klientem (mj. z titulu Účelně vynaložených nákladů), jenž Klientovi náleží v poměrné výši z uhrazené Odměny za období, v němž již závazek netrval; Poskytovatel však není povinen vrátit Klientovi přeplatek v případech, kdy byla Smlouva ukončena odstoupením dle odst. těchto SOP či odst. 18.3 VOP.
6.4. Základní poplatek za přeposílání Doručených zásilek, který je stanoven v Ceníku, zahrnuje přebírání a úschovu Doručených zásilek v množství nepřekračujícím 50 zásilek doručených dohromady v každém kalendářním měsíci držitelem poštovní licence, kurýrem, jinou osobou a přeposílání této pošty dle frekvence a způsobu sjednaném ve Smlouvě poštou na adresu na území České republiky. O počet zásilek, zbývající do tohoto limitu a v kalendářním měsíci nevyčerpaný se nezvyšuje limit zásilek pro kalendářní měsíc následující.
6.5. Základní poplatek za telefonní službu s recepční (Operátorka), který je stanoven v Ceníku, zahrnuje přidělení telefonního čísla a příjem telefonních hovorů v množství nepřekračujícím 15 příchozích telefonních hovorů měsíčně prostřednictvím operátorky. O počet přijatých telefonních hovorů zbývající do tohoto limitu a v kalendářním měsíci nevyčerpaný se nezvyšuje limit přijatých telefonních hovorů pro kalendářní měsíc následující. Přijetí každého dalšího telefonního hovoru nad sjednaný limit podléhá zvláštnímu poplatku za každý takový telefonní hovor dle Ceníku.
6.6. V případě poskytování Služby „přesměrování“ Klient výslovně souhlasí s cenovým ujednáním ohledně této Služby, jak je stanoveno v Ceníku.
6.7. Poskytovatel je oprávněn vyúčtovat Klientovi poplatek za zastupování Klienta při ohlášené či neohlášené návštěvě orgánů státní správy či samosprávy, zástupců sdělovacích prostředků či veřejnosti. Klient s poskytovatelem se dohodli, že tento poplatek činí 2.500,- Kč bez DPH za jednu hodinu zastupování Klienta. Poplatek je aplikovatelný pouze na případy návštěv, které svým charakterem přesahují běžný rámec a/nebo rámec předpokládaný Smlouvou (např. návštěva vyžadující od Poskytovatele poskytování součinností po dobu delší než 15 minut, návštěva zástupců sdělovacích prostředků, představitelů orgánů činných v trestním řízení, návštěva vyžadující účast člena managementu Poskytovatele při této návštěvě, návštěvy opakované atp.). Klient se zavazuje tento poplatek uhradit neprodleně poté, co tyto náklady Poskytovateli vzniknou.
6.8. Poskytovatel je oprávněn vyúčtovat Klientovi výdaje na případné právní zastupování Poskytovatele v případě, že to bude Poskytovatel považovat za nutné pro ochranu svoji a jeho dalších klientů. Klient se zavazuje výdaje za právní zastupování uhradit neprodleně poté, co tyto náklady Poskytovateli vzniknou. Výdaje za právní zastupování budou stanoveny dle skutečných nákladů, jež Poskytovateli vzniknou v souvislosti se zajištěním právního zastupování advokátem. Volba advokáta je právem Poskytovatele. Pro vyloučení jakýchkoliv pochybností se výslovně konstatuje, že závazek Klienta uhradit poskytovateli výdaje za právní zastoupení dle předchozího bodu se vztahuje na veškeré výdaje za právní zastoupení vzniklé v souvislosti s vymáháním jakýchkoliv nároků Poskytovatele vyplývajících ze Smlouvy. Klient se současně zavazuje uhradit i veškeré další výdaje, jež Poskytovateli v dané souvislosti vznikly.
6.9. Poskytovatel je oprávněn účtovat poplatky a výdaje dle odst. a těchto SOP za návštěvu a/nebo výdaje za právní zastupování v těch případech, kdy zástupce Poskytovatele je nucen se dostavit k jakémukoli orgánu státní správy či samosprávy, včetně orgánů činných v trestním řízení, za účelem podání vysvětlení či poskytnutí součinnosti, a tato skutečnost se vztahuje k podnikání nebo činnostem Klienta.
7. Doručování
7.1. Závazek Poskytovatele odeslat (přeposlat) Doručenou zásilku Klientovi je splněn v případě odeslání poštou podáním Odchozí zásilky u držitele poštovní licence k přepravě na Kontaktní adresu, v případě odeslaní kurýrní službou předáním Odchozí zásilky kurýrní službě dle volby Poskytovatele k přepravě na Kontaktní adresu, v případě odeslání e-mailem okamžikem odeslání Odchozí zásilky formou e-mailu na Kontaktní e-mail. Není-li mezi Smluvními stranami sjednáno jinak, není Poskytovatel povinen zvolit jiný než základní způsob přepravy Odchozí zásilky co do rychlosti doručení i ostatních parametrů. Poskytovatel není povinen zjišťovat, zda Odchozí zásilka byla řádně doručena nebo jakkoliv přezkoumávat správnost kontaktního údaje, na který byla Odchozí zásilka odeslána. Odpovědnost za doručitelnost Odchozí zásilky na kontaktní údaje nese výhradně Klient. Skutečnost, že Odchozí zásilka nebyla doručena nebo byla Poskytovateli vrácena jako z jakýchkoliv důvodů nedoručená, nemá vliv na splnění závazku Poskytovatele.
7.2. Zvláštní zásilky považují Smluvní strany za doručené v případě odeslání poštou uplynutím třetího Pracovního dne ode dne podání zásilky u držitele poštovní licence k přepravě na adresu zástupce Klienta uvedenou v záhlaví Smlouvy, v případě odeslání kurýrní službou uplynutím druhého pracovního dne ode dne předání Zvláštní zásilky kurýrní službě dle volby Poskytovatele k přepravě na adresu zástupce Klienta uvedenou v záhlaví Smlouvy, v případě odeslání e-mailem okamžikem odeslání Zvláštní zásilky formou e-mailu na e-mailovou adresu zástupce Klienta uvedenou v záhlaví Smlouvy, a v případě uschování u Poskytovatele k osobnímu převzetí uplynutím 24 hodin od odeslání Avíza zástupci Klienta kterýmkoliv v tomto článku sjednaným způsobem, a to vše bez ohledu na to, zda, kdy a jakým způsobem byla zásilka druhé Smluvní straně skutečně doručena. Odchozí zásilky považují strany za doručené ve shodný okamžik pouze s tou odlišností, že mají být adresovány nikoliv zástupci Klienta, ale na kontaktní údaje Kontaktní osoby dle Smlouvy. Bez ohledu na cokoliv dříve uvedené je Poskytovatel oprávněn zaslat Zvláštní zásilky i na jiné údaje nebo jiným způsobem, pokud je to dle jeho uvážení vhodné.
7.3. Kontaktní údaje a údaje o zástupci Klienta jsou pro Smluvní strany závazné a lze je měnit pouze oznámením Klienta, doručeným Poskytovateli poštou nebo e-mailem. V pochybnostech se má za to, že nově oznámená Kontaktní adresa ruší všechny Kontaktní adresy předcházející, což platí u ostatních položek kontaktních údajů a údajů o zástupci Klienta obdobně. Nově oznámené kontaktní údaje a údaje o zástupci Klienta jsou vůči Poskytovateli účinné uplynutím 24 hodin od jejich doručení Poskytovateli, ledaže by Poskytovatel nabyl z jakýchkoliv důvodů pochybnosti o řádnosti a autentičnosti doručeného oznámení. V takovém případě jsou nově oznámené kontaktní údaje a údaje o zástupci Klienta vůči Poskytovateli účinné až uplynutím 24 hodin po ověření řádnosti a autentičnosti doručeného oznámení způsobem dle volby Poskytovatele.
7.4. Odpovědnost za jakékoliv následky nesouladu Poskytovateli řádně oznámených kontaktních údajů a údajů o zástupci Klienta se skutečností nese Klient a Poskytovatel není povinen správnost oznámených kontaktních údajů a údajů o zástupci Klienta jakkoliv ověřovat.
7.5. Je-li ve Smlouvě uveden více než jeden kontaktní údaj, resp. údaj o zástupci Klienta a není-li výslovně sjednáno jinak, je Poskytovatel oprávněn vybrat si podle vlastní úvahy kterýkoliv z kontaktních údajů, resp. údajů o zástupci Klienta, a tento kontaktní údaj, resp. údaj o zástupci Klienta užít pro odeslání jakékoliv Odchozí zásilky, resp. Zvláštní zásilky nebo pro jakoukoliv jinou komunikaci s Klientem. Není-li ve Smlouvě uvedeno jinak, náleží Poskytovateli obdobná možnost volby také v případě, kdy je ve Smlouvě uvedeno více údajů v rámci jednoho typu kontaktních údajů, resp. údajů o zástupci Klienta, a Poskytovatel v takovém případě splní svou povinnost odesláním Odchozí zásilky, resp. Zvláštní zásilky, alespoň na jeden jim vybraný údaj z určeného typu kontaktních údajů, resp. údajů o zástupci Klienta.
7.6. Jakékoli návrhy, oznámení a další projevy vůle Klienta doručované Poskytovateli musí být zasílány na adresu sídla společnosti SMART Office & Companies s.r.o. zapsanou v obchodním rejstříku, nebo e-mailovou adresu info@smart-office.cz (pouze je-li v daném případě sjednána možnost zaslání e-mailem).
8. Smluvní pokuty
8.1. Klient se zavazuje uhradit Poskytovateli smluvní pokuty v následující výši za porušení svých následujících povinností:
- ve výši 10.000,- Kč za každé jednotlivé porušení každé jednotlivé povinnosti, sjednané v článku těchto SOP, nebo povinnosti, jejíž porušení je důvodem pro odstoupení od Smlouvy ze strany Poskytovatele,
- ve výši 500,- Kč za každý i započatý den prodlení Klienta se splněním kterékoliv jeho povinnosti dle odstavců a těchto SOP,
- ve výši 500,- Kč za každý i započatý den prodlení Klienta se splněním jeho povinnosti předat poskytovateli Listiny o přemístění sídla Klienta, a to až do doby splnění této povinnosti bez ohledu na případné ukončení Smlouvy,
- ve výši 1.500,- Kč za každý i započatý den prodlení Klienta se splněním jeho povinnosti dle odst. těchto SOP.
8.2. Poskytovatel se zavazuje uhradit Klientovi smluvní pokutu v celkové výši 1.000,- Kč za zaviněné porušení svých povinností v souvislosti s doručováním na adresu Registračního sídla na jméno Klienta, avšak jen za podmínky, že porušením povinnosti vznikne Klientovi prokazatelná újma. Smluvní pokutu ve stejné výši se Poskytovatel zavazuje uhradit Klientovi v případě, že zaviněním Poskytovatele dojde ke sdělení důvěrného údaje třetí osobě v rozporu se Smlouvou a Klientovi tím vznikne prokazatelná újma.
9. Odpovědnost za újmu a vadné plnění
9.1. Smluvní strany se dohodly, že s ohledem na povahu Služeb není Poskytovatel v souvislosti se Službami odpovědný za jakékoli vadné plnění, a to včetně plnění třetích stran (např. České pošty s.p.). Klient se s ohledem na povahu Služeb tímto v souladu s ustanovením § 1916 odst. 2 Občanského zákoníku předem vzdává jakýchkoli práv z vadného plnění (Služeb) poskytovaného na základě Smlouvy.
9.2. Klient se zavazuje nahradit Poskytovateli veškerou újmu, která mu vznikne v důsledku umístění sídla Klienta na adrese Registračního sídla nebo v jakékoliv jiné souvislosti s touto Smlouvou.
9.3. S ohledem na povahu Služeb Klient sděluje a Poskytovatel bere na vědomí, že újma, kterou může Poskytovatel nebo osoby pověřené plněním jednotlivých závazků Poskytovatele dle Smlouvy svým jednáním nebo opomenutím způsobit porušením svých povinností podle Smlouvy, nepřesahuje 1.000,- Kč, což se vztahuje i na újmu způsobenou v souvislosti s předmětem Smlouvy v době před nabytím účinnosti Smlouvy a po jejím skončení (toto ujednání nabývá účinnosti okamžikem uzavření Smlouvy). Zvýší-li se za trvání Smlouvy tato částka, je to Klient povinen Poskytovateli bez zbytečného odkladu sdělit a Poskytovatel je v takovém případě oprávněn od Smlouvy okamžitě odstoupit.
9.4. S ohledem na předchozí odstavec se tímto Klient výslovně vzdává práva na náhradu újmy či jakýchkoliv jiných nároků, jež by mu mohly vzniknout z této Smlouvy nebo v souvislosti s ní v důsledku jiného, než úmyslného jednání Poskytovatele či jednání Poskytovatele v hrubé nedbalosti, a to nad rámec částky 1.000,- Kč. Vzdání se práva dle předchozí věty zahrnuje např. nároky, jež by Klientovi mohly vzniknout z důvodu neposkytnutí Služby, omylu nebo opomenutí v souvislosti s touto Smlouvou, z důvodu zpoždění kurýrní služby nebo jiného nedodání jakýchkoliv zásilek anebo jakéhokoliv přerušení poskytování Služeb dle této Smlouvy.
10. Trvání Smlouvy
10.1. Smlouva se uzavírá na dobu určitou definovanou Základní dobou sjednanou ve Smlouvě.
10.2. V případě, že je Smlouva uzavřená na dobu určitou s Revolvingem, prodlužuje se její trvání bez dalšího o nejméně Základní dobu, a to za předpokladu, že Klient nebo Poskytovatel písemně neoznámí druhé Smluvní straně, že na jejím ukončení trvají. Toto oznámení musí být druhé Smluvní straně doručeno nejméně 1 měsíc před uplynutím Základní doby.
11. Ukončení a změny Smlouvy
11.1. Kromě obecných způsobů kontraktace dle čl. 3 VOP se na uzavírání dodatků ke Smlouvě může použít také následující postup. Poskytovatel zašle navrhované znění dodatku ke Smlouvě Klientovi, přičemž platí, že nesdělí-li Klient Poskytovateli písemně do 15 dnů ode dne dojití této navrhované změny, že s navrženou změnou nesouhlasí, je takové omisivní jednání Klienta vyjádřením souhlasu s navrženou změnou Smlouvy, a to marným uplynutím posledního dne této lhůty. V případě nesouhlasu Klienta s navrženou změnou je Poskytovatel oprávněn Smlouvu vypovědět. Způsobem sjednaným v tomto odstavci pro změnu Smlouvy lze Smlouvu také ukončit dohodou stran.
11.2. Smlouvy lze v příslušných částech měnit také následujícími způsoby:
- co do změny kontaktních údajů a údajů o zástupci Klienta oznámením Klienta ve smyslu těchto SOP,
- co do rozšíření rozsahu poskytovaných Služeb způsobem obdobným jako v předchozím odstavci, avšak s účinností k prvnímu dni následujícího kalendářního měsíce (nebude-li v každém jednotlivém případě sjednáno jinak).
11.3. Smlouvu je Poskytovatel oprávněn vypovědět s 15denní výpovědní dobou, která počíná běžet dnem následujícím po dni doručení výpovědi Klientovi.
11.4. Klient je oprávněn Smlouvu skončit pouze
- tehdy, pokud Poskytovatel hrubě a opakovaně porušuje své povinnosti vyplývající ze Smlouvy, a to výpovědí s 15denní výpovědní dobou, která počíná běžet dnem následujícím po dni doručení výpovědi Poskytovateli;
- jinak postupem dle odst. 18.2 VOP.
11.5. Poskytovatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit a /nebo, pozastavit (přerušit) poskytování Služeb:
- pokud bude zrušen udělený souhlas Klientovi s umístěním sídla na adrese uvedené Registračního sídla;
- pokud Klient poskytovaných Služeb využívá k jednání, které je v rozporu s platnými právními předpisy, dobrými mravy či je jinak způsobilé poškodit Poskytovatele, nebo je dáno důvodné podezření z takového jednání;
- pokud počet osobních návštěv Klienta, přicházejících do budovy umístěné na adrese Registračního sídla přesáhne 10 osob denně a/nebo 20 osob týdně nebo počet telefonátů Klientovi, které vyžadují čerpáni Služeb, přesáhne 15 denně nebo 45 týdně;
- v případě porušení jakékoliv povinnosti Klienta dle Smlouvy,
11.6 Poskytovatel je oprávněn Smlouvu vypovědět a/nebo od ní odstoupit též v dalších případech sjednaných ve VOP či stanovených v Občanském zákoníku.
11.7. Smlouva automaticky zaniká nejpozději se skončením oprávnění Poskytovatele udělovat souhlas s umístěním sídla na adrese Registračního sídla.
11.8. Došlo-li k vypovězení Smlouvy, Klient souhlasí s tím, že do uplynutí výpovědní doby nebude na adrese Registračního sídla ani příslušné budově nadále označena jeho firma a bude mu poskytována služba osobního odběru pošty namísto poštovní dosílky (byla-li sjednána). Poskytovatel je v takových případech povinen jen a pouze tuto Doručenou zásilku po dobu 20 dnů uschovat a na vyžádání ji předat Kontaktní osobě. Poskytovatel v takových případech zejména není povinen Klientovi zasílat jakékoliv Avízo nebo mu Doručenou zásilku přeposlat bez ohledu na obsah Smlouvy, ledaže by bylo v souvislosti s ukončením Smlouvy dohodnuto jinak. Po marném uplynutí výše sjednané doby uschování je Poskytovatel oprávněn Doručenou zásilku dle své volby bez dalšího zničit (skartovat) nebo odeslat zpět jejímu odesílateli se sdělením o tom, že adresát na dané adrese již nesídlí.
11.9. Klient je ve lhůtě 15 dní ode dne ukončení Smlouvy, povinen předat Poskytovateli Listiny o přemístění sídla Klienta (prokazující přemístění sídla z Registračního sídla na jinou adresu). Tato povinnost trvá i po ukončení Smlouvy.
12. Ostatní ustanovení
12.1. Dochází-li v souvislosti s uzavřením Smlouvy ke změně obchodní firmy Klienta, považuje se pro účely označení sídla Klienta za rozhodnou již nová obchodní firma.
12.2. V případě, že Klienta zastupuje v souladu s § 127 Občanského zákoníku Zakladatel, je povinností Zakladatele oznámit bez zbytečného odkladu Poskytovateli, že jednání týkající se Smlouvy učiněná Zakladatelem v zastoupení Klienta včetně uzavření Smlouvy samotné byla schválena. Pro účely tohoto odstavce se považuje za „bez zbytečného odkladu“ nejpozději do 30 dní po zápisu Klienta do příslušného veřejného rejstříku. Dohodou Zakladatele s Poskytovatelem je možné tuto lhůtu přiměřeně prodloužit. V případě, že Klient, poté co bude řádně zapsán do příslušného veřejného rejstříku, učiní jakékoli jednání či úkon ve vztahu k Poskytovateli týkající se Smlouvy (např. zaplacení Odměny, převzetí pošty atp.), bude takové jednání považováno za jednání učiněné Klientem s tím, že Klient je Smlouvou vázán. V případě, že Zakladatel nesplní povinnosti dle tohoto odstavce, může po něm poskytovatel uplatňovat náhradu újmy, která mu vznikla v souvislosti s porušením jeho povinností. Dále Zakladatel bere na vědomí, že v případě, že Klient Smlouvu neschválí, je z ní zavázán Zakladatel, a to v plném rozsahu.